Ogilvy Social.Lab décrypte Clubhouse dans son nouveau Red Paper

Toujours à l’écoute des nouvelles tendances, Ogilvy Social.Lab a choisi, pour son nouveau Red Paper, d’analyser Clubhouse, cette nouvelle application dont tout le monde parle, et ses possibilités pour les marques.

Alors que l’on pourrait croire que l’offre de médias sociaux est saturée, il y a toujours de la place pour de nouvelles alternatives. Actif depuis à peu près un an, l’application Clubhouse, qui tourne sous iOS, a vu son nombre d’abonnés monter en flèche ces dernières semaines. Au départ terrain privilégié du club fermé des Tech Savvy, le Clubhouse Select s’est ouvert au plus grand nombre, sous l’impulsion de personnalités, comme Drake par exemple.

Le fonctionnement linéaire et intuitif invite les utilisateurs dans des « conversation rooms » privées ou publiques et où une recherche et un agenda optimisent l’User Experience. L’application repose sur un système de live et où les enregistrements y sont d’ailleurs interdits.

Quelles sont les possibilités qu’offrent Clubhouse aux marques ? Clubhouse est l’application idéale pour le storytelling et permet de créer de l’engagement en temps réel. En parlant de temps réel, la vraie question est : l’application survivra-t-elle au déconfinement ? Vous pouvez compter sur Ogilvy Social.Lab pour rester à l’écoute et suivre la tendance d’une oreille attentive.

Pour en savoir plus sur Clubhouse, lisez la version de notre Red Paper.

Alyssia Cnudde PR Account Executive, Ogilvy Social.Lab

Red Papers
About Ogilvy | Social.Lab Belgium

At Ogilvy & Social.Lab Belgium we believe that brands in the 21st Century need agencies that bridge the advertising, pr, crm, digital, social and especially media agency divide. Ogilvy & Social.Lab bring these capabilities together – fittingly per client and brief – to develop integrated dynamic content strategies that make brands, sales and customer value grow. We match great creative ideas with effective distribution and leading expertise in paid media in social. And we execute them through appropriate, agile and effective production capabilities. Last but not least, we measure, learn and optimise… if we can daily. Because today we can. And because, as our founder David Ogilvy said: “If it doesn’t sell, it isn’t creative.”

Ogilvy & Social.Lab is the collaboration of two formidable entities. Ogilvy & Mather is one of the largest marketing communications companies in the world and Cannes Lions Network of the Year for five years in a row. The agency provides a comprehensive range of marketing services including: advertising; public relations and public affairs; branding and identity; shopper and retail marketing; healthcare communications; direct, digital, promotion, relationship marketing. Ogilvy & Mather services Fortune Global 500 companies as well as local businesses through its network of more than 450 offices in 120 countries. It is a part of the WPP Group (NASDAQ: WPPGY, www.wpp.com.). Social.Lab is one of the leading social media agencies in the world, active across 3 continents: Europe, North America and Asia. Its 160 employees live and breathe social media and know how to link it back to the world that their parents understand.?

Ogilvy & Social.Lab Belgium are located in the historic district of the town centre, near Brussels Central Station and Grand Place. They employ about 100 employees and passionately service local clients (Carrefour, Deutsche Bank, ENGIE Electrabel, IKEA, National Lottery, …), international clients (Philips Personal Care Global, Huawei Europe, Nespresso Global), as well as functioning as a center of excellence for the Ogilvy and the Social.Lab network around the world.?

Ogilvy | Social.Lab Belgium
Cantersteen 47, 1000 Brussels